Vzdelávanie, ktoré vám umožní poučno-zábavnou formou prostredníctvom príbehu spoznať činnosť mozgu, jeho vývinové etapy a funkčný systém a vďaka tomuto poznaniu eliminovať možné závislostí akéhokoľvek druhu.

MODUL 1Vítame vás v kurze "Príbeh o mozgu"

Video 1 – Ako môže veda ovplyvniť budúcnosť verejnej politiky

Aby sme zlepšili zdravie dospelých, musíme zabezpečiť, aby všetky deti bez ohľadu na zázemie, pôvod a životné okolnosti boli obklopené pozitívnymi skúsenosťami a zážitkami – a musíme zakročiť kvôli deťom, ktoré zažívajú nepriaznivé udalosti v detstve.

Pokračujúci pokrok vo vede o učení, v biológii nepriaznivých udalostí z detstva, a vo výsledkoch intervenčného výskumu, poskytuje neobvyklú príležitosť posunúť sa smerom k novému a efektívnejšiemu politickému prostrediu, ktoré sa riadi špičkovými znalosťami a je založené na spoľahlivej praxi. Doktor Jack Shonkoff, riaditeľ Centra pre rozvoj dieťaťa na Harvardskej univerzite, vysvetľuje, že prvým krokom je uvedomenie, že výsledky v oblasti zdravia a vzdelávania a sociálne a ekonomické výsledky sú založené na rovnakom vedeckom výskume.

Video 2 – Výzvy pre tvorcov politiky

Doktor Jack Shonkoff zistil, že prvotné skúsenosti zohrávajú kľúčovú úlohu pri formovaní mnohých výsledkov, a skúma kľúčové výzvy, ktoré stoja na priesečnici vedy a politiky.


 MODUL 5: Toxický stres - ako nepriaznivé udalosti v detstve ovplyvnia štruktúru mozgu

Video 3 – Tri rôzne reakcie na stres

Doktorka Judy Cameronová z University of Pittsburgh vysvetľuje rozdiely medzi pozitívnym, tolerovateľným a toxickým stresom a tiež to, ako každý z nich ovplyvňuje vyvíjajúci sa mozog. Každý druh stresu ilustruje príkladmi a opisuje najbežnejšie druhy toxického stresu, ktoré sa vyskytujú v krajinách západného sveta.

Video 4 – Reakcia na stres u detí je kompenzovaná podporujúcimi vzťahmi

Vysoká hladina stresových hormónov vrátane kortizolu poukazuje na to, že mozog a telo zažívajú zvýšenú stresovú reakciu. V tomto videu doktorka Megan Gunnar z University of Minnesota prednáša o výskume stresových reakcií batoliat a detí v stresových situáciách. Zistila, že intenzita stresových reakcií sa líši v závislosti od citovej väzby medzi rodičom a dieťaťom: u detí s bezpečnou citovou väzbou zostáva hladina kortizolu nízka aj v stresových situáciách; u detí, s neistou citovou väzbou je hladina kortizolu v tých istých stresových situáciách zvýšená.

Ozvite sa Hľadáte pomoc?

So svojimi problémami, otázkami, pochybnosťami nikdy nie ste sami. V Nosko Centre nájdete tím odborníkov, ktorí vám radi pomôžu nájsť riešenie, poskytnú radu a podporu.

Prosím, zadajte vaše meno.
Nesprávna e-mailová adresa.
Prosím, zadajte text správy.
Potvrďte súhlas so spracovaním osobných údajov.

Kde nás nájdete

Nosko Centrum
Námestie A. Hlinku 56/1
034 01 Ružomberok

Otváracie hodiny

MATERSKÉ ŠKOLY
pondelok - piatok
6:30  - 15:30

PORADNE
pondelok - piatok
8:00  - 16:00

AMBULANCIE
pondelok - piatok
7:00 - 14:00

© 2021 NoskoCentrum, všetky práva vyhradené - info@noskocentrum.sk - webdesign INTELI.SK - mapa stránky

Táto stránka používa pre zlepšenie poskytovaných služieb súbory cookies. Používaním stránky súhlasíte s ukladaním súborov cookies.